Har du förslag på svensk internethistoria som borde finnas på Internetmuseum? Kontakta oss genom att skicka ett mejl til internetmuseum@internetstiftelsen.se
Både Posten och Telia ser möjligheter att tjäna pengar på internet. Den första genom att förmedla paket när folk e-handlar och den andra genom att sälja samtalsminuter. Konkurrensen mellan de två skapar en marknad för internetkonsulter.
Att fungera som startsida för svenska internetanvändare har högsta prioritet för många sajter i webbens barndom. Passagen är en portal som gör anspråk på att vara den perfekta vägen in på nätet – och då ska allt finnas bara ett musklick bort.
Precis som andra museer är vi beroende av tips från våra kära besökare. Har du ett tips på något som borde finnas i museet?
En länk, en bild eller en film? Eller rent av ett fysiskt objekt (t ex Jonas Birgerssons fiberpälströja från 1995)?
Berätta vad du har och varför det bör finnas med! Jag vill bidra!