Har du förslag på svensk internethistoria som borde finnas på Internetmuseum? Kontakta oss genom att skicka ett mejl til internetmuseum@internetstiftelsen.se
Det är som ett community i pappersformat, med mycket långsamma diskussioner. Du får vänta till nästa nummer för att, eventuellt, få reaktioner på vad du skrivit.
Både Posten och Telia ser möjligheter att tjäna pengar på internet. Den första genom att förmedla paket när folk e-handlar och den andra genom att sälja samtalsminuter. Konkurrensen mellan de två skapar en marknad för internetkonsulter.
1996 lanserar Posten Torget.se, som utöver butiker också har chattar, forum och användarskapade webbplatser, och en redaktion som ska fylla sajten med innehåll.
Precis som andra museer är vi beroende av tips från våra kära besökare. Har du ett tips på något som borde finnas i museet?
En länk, en bild eller en film? Eller rent av ett fysiskt objekt (t ex Jonas Birgerssons fiberpälströja från 1995)?
Berätta vad du har och varför det bör finnas med! Jag vill bidra!