helgon.net hemsida inloggning

På Helgon samlas synthare, gothare och andra alternativa personer

2002 startar Helgon som ett community för människor med alternativa kläd- och musikstilar som synthare, gothare, hårdrockare, punkare och andra närliggande stilar. Helgon påminner mycket om andra communityn, men just med denna speciella nisch av "alternativa människor".

Åldersgruppen man siktar in sig på är tonåringar upp till 40-åringar. Helgon påminner mycket om andra communityn, men just med denna speciella nisch av "alternativa människor".

Här finns till exempel en presentationssida, gästbok, internmejl och galleri för egna bilder. Att spionera på andras profilsidor går inte – varje profil har nämligen en egen besöksräknare där man som innehavare kan gå in och kolla vem som varit inne och tittat. Besöksräknaren skapar också status – ju fler besök man har desto bättre.

Communityt har också en gemensam chattfunktion – Klotterplanket – och ett forum med ämnesspecifika rum där användarna kan diskutera allt möjligt som musik, relationer, religion och politik. Här bedrivs också flitig kommers i köp- och säljrummen där lackbyxor, platåskor och fluffiga benvärmare finner nya ägare.

I dag är Helgon långt ifrån ett lika populärt tillhåll som det var under 2000-talets första decennium men finns fortfarande kvar.

Den här tidslinjepunkten har kommit till efter tips från Matilda Berggren. Tack! Saknar du något på Internetmuseum, tipsa oss här.